Friday, October 15, 2010

Budget 2011- gaji, elaun, RM?????

Haaa....hari ni kn budget 2011 dibentangkan..aku pon baru je pas terlentang depan tv tadi...
fuhhh....konon2 nk dengar cite best lah kot2 naek gaji...hak3....kuciwa laa...xde pon kenaikan gaji..
Just mcm biaselah.. peruntukan / bantuan kewangan di akhir  tahun jer...tapi tetap bersyukur Alhamdulillah.. dapat jugak lah RM500 nnt....tapi yang seronoknya adalah Tok2 Imam, Tok2 Batin, Ketua2 Kampung, JKKK, Jaga, Posmen dan juga guru2 Kafa....elaun naek banyak tue....wow! tahniah laaa....senang la hidup lepasni yea...ntah bila lah pulak turn kami2 nie....
Tapi adalah jugak yang sedap telinga aku ni dgr2...hal2 dan jugak peruntukan bagi org2 muda like us ni yg baru nk menapak dalam hidup....yea lah...diumumkan byk jgk inisiatif tadi yang akan menyeronokkan diriku dan suami..heheheh...sebabnya memang aku tengah gila mencari rumah...hohohoho....suka nya bila dikatakan hal2 yg +ve tadi....so aku rasa xdelah halangan utk mengumpulkan aset di waktu muda nie....tenkiu laa....pinjaman 10% pendahuluan pon akan dibiayai, so, dats meen pinjaman 100% tanpa perlu keluarkan sebarang duit utk beli rumah...wow,seronok betul dgr....tapi yg tu hanya bagi mereka2 yang bergaji bawah RM3000 sebulan saja k....like us yg baru nk mula menapak nie....hehehe....pastu jumlah pinjaman pon akan dinaikkan lebih tinggi dgn jangka masa yg agak pjg lagi....
Alhamdulillah...ada jgk peluang utk aku beli rumah thn depan...moga2 tercapai....Aminn....

No comments:

Post a Comment

Try korang bebel kat sini....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...