Wednesday, March 16, 2011

~ Bestnya jadi BABY ~

Kuang3....Acctually Sifu bukan nak buka cite pasal sifu baby dulu2 kala...(dah hampir 26 tahun berlalu....cewwah...lamanya saya dah hidup sebagai anak mak dan ayah saya....)
Setelah jadi anak mak dan ayah selama 24 tahun...kemudiannya saya telah disunting untuk menjadi ISTERI ORANG pulak....Fuhh...lengkap jugak separuh daripada imanku dengan berkahwin..hehehe...Sesape yang belum kawin tu cepat2 berjodoh hendaknye....
Tapi....saya sekarang dalam tempoh berpantang daripada eksiden...Doc nasihatkan saya supaya tidak MENGANDUNGKAN DIRI dalam tempoh terdekat ini buat sementara waktu...Alahai,tidakkah kau tahu Doc bahawa aku teringin nak ada baby???
Kalau saya langgar pantang ok x?? Sebabnya huB dan diri saya sendiri nak anak..dah hampir 2 tahun kitorg nikah taw....saya dah bosan dengan soklan yang berbunyi begini :

- Dah lama xmsg n call aku, knp....tgh mabuk ke??? 
   (Aduhai....xcall n msg pon leh jadi isu ker??...)
- Tak de lagi ke tanda2 nak dpt baby lagi ke???
   (Ko nak tanda ape...tnda tanya..tanda seru....????Ishh...)
- Try la produk biodex...dah ramai try jadi jer....
   (Mak aii...ko ingt aku xsubur ke??Hahaha.....Macam nak sekeh jer..)
- Tak de anak lagi eah...dah bape tahun kawen???
   (Eah suka hati akulah bape tahun pon...yg ko sibuk naper???kalo aku ramai anak ko nk tolong bagi
    makan ker????Haaa...hambik ko!)
- Bila nak bagi Iman adik??dah xsabar nie....
  (Laaa....ko tanya aku????Woi...dah sah2 Iman tu anak ko...dia nak adik, ko la yang bagi...pesal ko
    tanya aku pulak....Pengsan aku mcm nih)
- Aii...laju jek makan asam2...dah de pape ker???
   (Aku makan asam pon xleh ker???Kalo ko nak sikit mintaklah ....xyah nak perli2 aku...aku sumbat
    slipar dlm mulut ko baru ko taw beza asam ngan slipar gak kang.....)

 Begitulah soklan2 yang aku dah mula nak fedupkan diri untuk mendengar.....Boring..Meluat....Benci....xsuka dan seumpamanya....takkan lah tiap kali saya jumpa orang saya nak ckp yang dlm pantang sbb eksiden....so xleh ngandung lagi.....Ermm..kalo jenis paham bahasa xpe jgk...ni yang ddk satu rumah pon xpaham2...dok tnya bila2...bila....bila.....Arghhhhhh....Aku BOSAN!!!!!!

Jadi sesape yang ada petua atau pon pemuda yang boleh nak bagi dapat anak cepat2 tolonglah......
Sharekan yer..hahaha....xmalu betul saya!
Ok....itu aje sebenarnya nak post...hehehe......dah xde keje...layanlah perasaan bengang ni sekejap....Daaa....!

2 comments:

  1. soalan2 ni mmg kite takleh nak elak la dear,
    takleh nak tutup mulut mereka, tapi kene senyum selalu, prihatin dari mereka, dan doa dari mereka, kalo nanya2 nih...amik berat kat diri kite kan mrs. sifu?

    ReplyDelete
  2. tapi i da penat la emme...dah penat nak terangkan...kadang2 mcm nak buat2 pekak tuli pon de taw..punyelah mls nk layan....sbb kita ada reasan...tapi dorg buat2 xpaham..penat sunggug layan kerenah org mcm ni....haha

    ReplyDelete

Try korang bebel kat sini....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...